Parašė ignaloidas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II atšaka Kaunas-Vilnius
Collapse
X
-
Parašė ne robotas Rodyti pranešimąO kodėl neišeitu įdėti papildomų peronų į dabartinį
sustojimą, pastatyti normalų taką jungiantį Oro uostą ( po žeme arba su normalia pastogia, su Moving Walkway )?
- 2 patinka
Comment
-
TV3 žinioms susisiekimo ministras pripažino, kad atsisako planų artimiausiu metu tiesti geležinkelį į Vilnių. Esą jis anksčiau ar vėliau atsiras, bet greičiausiai vėliau. Kaip pranešama reportaže, visą dėmesį planuojama skirti pagrindinei atšakai.
Juokingai atrodo reportaže apie nuskriaustą Vilnių kalbantis Benkunskas. Prie jo prisidėjo ir Kasčiūnas, esą būtų lengviau permesti karius į Vilnių europiniu geležinkeliu. Abu jie yra teisūs, bet juokinga tas, kad konservatoriai 4 metus buvo valdžioje ir, panašu, nelabai ką padarė, kad tas geležinkelis atsirastų.
Ir dar - ar apskritai buvo kažkokie planai, kurių atsisakyta? Aš suprantu, planas "į Vilnių turi būti nutiesta RB atšaka" yra, bet ar buvo kažkokie terminai ar pradėti darbai? Nes jeigu ne, apie kokį atšaukimą apskritai kalbame?
- 14 patinka
Comment
-
Kaunas-Vilnius kainuotų, grubiai imant, apie 2,5 mlrd. Eur. Tai gana dideli pinigai, ir su dabartiniu požiūriu, kai apie RB projektą per rinkimų kampaniją neužsimena nė vienas politikas (o ir žurnalistas), turbūt dar labai labai ilgai niekas rimtai nesvarstys tos linijos tiesti ir leusti tam pinigų.
Duok dieve, kad per lėtąją RB1, įrengus signalizaciją ir galbūt elekteifikavus, galėtų bent 120 km/h važiuoti traukiniai. Lenkai susitvarkys savo dalį ir galėtų gautis kažkoks bent iš tolo padorus Vilnius-Varšuva kelionės laikas su persėdimu Kaune. Dėl bet ko daugiau neturėčiau daug vilčių.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąŠitas atsisakymas, panašu, palies ir Vilnius Connect projektą iš LTG pusės.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąŠitas atsisakymas, panašu, palies ir Vilnius Connect projektą iš LTG pusės.
Abiejų vėžių gabaritus galima suderinti.
Dabartinė stotis nors ir susitraukė keleiviams, kažkaip vis dar neužsikemša. Galvojant apie artimiausius 10 metų, jos užteks.
Ar jos užteks po 10 metų - jau kitas klausimas. Net jei ir standartinės vėžės stotyje neturėsim, ji gali užsikišti.
Comment
-
Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Čia strateginis klausimas.
Abiejų vėžių gabaritus galima suderinti.
Dabartinė stotis nors ir susitraukė keleiviams, kažkaip vis dar neužsikemša. Galvojant apie artimiausius 10 metų, jos užteks.
Ar jos užteks po 10 metų - jau kitas klausimas. Net jei ir standartinės vėžės stotyje neturėsim, ji gali užsikišti.
Comment
-
Parašė ne robotas Rodyti pranešimąGaila, kad iš LTG vyksta 0 diskusijų apie naktinius traukinius. Naktinis traukinys tarp Kauno ir Varšuvos, su suderintais traukiniais iš Vilniaus, galėtu būti visai gera jungtis tarp šių sostinių.
Comment
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąJohn
Kam pilti tulžį ir kartoti nesusijusius dalykus? Lyg čia būtų politikų kaltė. Juk nėra taip jog "ES duos pinigų tiek kiek reikia". Reikės laukti kol patvirtins papildomą finansavimą. Kiek Lietuva besiplėšytų ir norėtų vėžės į Vilnių, nėra pinigų.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
O tai iš kur gaus vagonus ir pan.? Europoje su naktiniais traukiniais viena didžiausių problemų yra būtent vagonų gavimas, nes mažai kas turi naujus vagonus (mano supratimu tik NightJet naujesnius vagonus turi, visi kiti skaičiuoja keletą dešimtmečių), o praktiškai visi senesni vagonai yra gana stipriai naudojami ir jiems gauti yra gana nemaža konkurencija. Yra pilna startup'ų kurie bando daryti daugiau naktinių traukinių Europoje, bet kol kas jie arba susirado ~50 metų senumo vagonus, arba nepaleido jokio traukinio ir užsidarė. Į šitą visą reikalą LTG bandyti lysti yra gana per didelė rizika - realiai čia reikia pritraukti kažkurį iš Europoje jau dirbančių naktinių traukinių operatorių kad jie tai vykdytu, ir gal būt kažkiek iš SuMin'o pusės tai subsidijuoti - kol kas kalbos tik iš Gepard Express apie tai, ir klausimas kiek realistiška kad tai įvyks.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Europoje neįmanoma nusipirkti vagonų? Tai gal iš kitų šalių galima atsigabenti? Kinijos? Japonijos? Gal kokia Brazilija galėtų pagaminti? Nes vagonai, šiaip, išties technologiškai sudėtingi įrenginiai, kuriuos šties sudėtinga pagaminti, reikia daug R&D ir investicijų
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąTV3 žinioms susisiekimo ministras pripažino, kad atsisako planų artimiausiu metu tiesti geležinkelį į Vilnių.
BNS 2025.06.13
Susisiekimo ministras nežada siekti ES finansavimo „Rail Balticos“ atkarpai tarp Vilniaus ir Kauno
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutissako nesieksiantis europinio finansavimo „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpai iki Vilniaus, nes Europos Sąjunga (ES) nėra pasiryžusi skirti lėšų šiai projekto daliai.
Ministras „TV3 žinioms“ ketvirtadienį teigė, kad reikalingų lėšų europinei vėžei įrengti tarp Kauno ir Vilniaus taip pat nėra valstybės biudžete
„Jeigu pilnesne apimtimi daryti, (atkarpos vertė – VŽ) galėtų priartėti ir prie 4 mlrd. Eur. Tai yra didžiulė suma, tai šiandien tokios sumos nei mes neturime, nei ES nėra pasiryžusi būtent šitam projektui išskirti“, – žinioms sakė E. Sabutis.
„Finansavimui iniciatyvą turime parodyti mes. Šiandieną aš tos iniciatyvos nenoriu rodyti, kadangi pagrindinė koncentracija visgi yra į susisiekimą nuo Talino iki Varšuvos“, – pažymėjo susisiekimo ministras.
Pasak jo, senoji geležinkelio vėžė tarp Kauno ir Vilniaus funkcionuoja gerai ir yra tinkama susisiekimui.
„Pakeisti ją į europinę vėžę anksčiau ar vėliau tikrai reikės, bet turbūt ne anksčiau. Atsakymas į šitą klausimą, kad tai bus vėliau“, – sakė E. Sabutis.
Valdas Benkunskas. Vilniaus meras, „TV3 žinioms“ tai vadino „didele išdavyste ir nusisukimu nuo Vilniaus“.
Kaip rašė BNS, gegužės pabaigoje Lietuvos, Latvijos ir Estijos susisiekimo ministrai pasirašė bendrą pareiškimą, pagal kurį Baltijos šalys kartu derėsis dėl ilgalaikio ES finansavimo ir papildomų lėšų šaltinių, kad „Rail Baltica“ statybos vyktų greičiau.
E. Sabutis anksčiau teigė, jog projektui svarstoma skolintis garantuojant, kad paskola būtų grąžinta iš būsimo ES finansavimo.
Šių metų vasarį įmonės „Rail Baltica statyba“ vadovas Arenijus JackusBNS buvo minėjęs, kad europinės vėžės atkarpa nuo Kauno iki Vilniaus nebus nuteista iki 2030-ųjų, kai Lietuvoje planuojama baigti pagrindinės linijos statybą. A. Jackus tuomet nurodė, kad šią projekto dalį pavyktų įgyvendinti greičiau, jei būtų susitarta dėl partnerystės su privačiu sektoriumi, taip pat galima būtų laikinai įrengti kintamos vėžės mechanizmą.
Baltijos šalių auditoriai pernai birželį paviešintoje bendroje ataskaitoje teigė, kad norint įgyvendinti planuojamus darbus trijose Baltijos šalyse gali prireikti dar 10–19 mlrd. Eur, o vien Lietuvoje – 8,7 mlrd. Eur. Premjeras Gintautas Paluckas, yra sakęs, kad šiuo metu visam „Rail Baltica“ projektui trūksta apie 11 mlrd. Eur.
https://www.vz.lt/statyba-ir-nt/2025...r-kauno-569331
Comment
Comment