Parašė VLR
Rodyti pranešimą
Nežinau kodėl mane cituodamas kažką rašot apie "išvadinimą melagiu", nes manau komentarą taikote kažkam kitam.
Bet jei jau leidžiamės į ad hominem ir moderatoriai dėl to nieko nedaro, tai galiu ir aš ir rašau nuoširdžiai. Šioje temoje nesi parašęs visiškai nieko gero - rašai bet ką, kas pateisina dabartinį status quo. Vilniaus jungtį atšaukė? Ir gerai, galėsim keistis Kaune. Vilnius Connect stagnuoja? Ir gerai, kam jo reikia. Kauno mazgą atidėjo? O kam tau reikia 250km//h ruožo prie stoties?. Ir tt. Nerimta.

Dėl Vilnius Connect atitinkamoje temoje esu prirašęs paklodes su argumentais kodėl tas projektas buvo "ne laiku ir ne vietoje" ir todėl su juo nutiko kas nutiko - plėstis ir kartotis nesiruošiu. Aš tikiuosi, kad visa vizija bus galiausiai įgyvendinta, bet visas jo iniciavimas pradėtas bent dešimtmečiu per anksti (išskyrus projekto dalį VMS pusėje).
Reikia tiesiog suprasti elementarius dalykus, kad turint ribotus resursus (nesvarbu ar tai pinigai, personalas, politinė valia ar dar kažkas) visko "čia ir dabar" padaryti nepavyks. Buvo daug fanfarų latviams, kad "va čia tai šaunuoliai", kurie neturėdami tęstinio veiksmų plano ir nevaldydami bendros situacijos (ir svarbiausia biudžeto) pradėjo ne nuo pamatų betonavimo, o nuo gražių įėjimo vartelių įrengimo. Tuo pačiu LTG ir visus turinčius kitokią nuomonę maišant su Š, bei užsiimant saviplaka "kokie lietuviai nevykėliai". Ir kuom dabar tie latviai gali pasigirti?
Dabar lygiai taip pat, prie nuotraukos su estų Ulemiste stotimi, kuriame matomi nauji peronai, įrengtas tunelis pravažiavimui ir perklotas 1520 mm geležinkelis, plojama rankomis ir sakoma "va kokie estai šaunuoliai", kai dar vos ne vakar buvo eilinį kartą pasakojama, kad RB I yra nieko vertas dalykas ir pinigų iššvaistymas, nors labai panašių objektų RB I apimtyje Lietuvoje buvo įrengta ne vienas ir ne du. Velgi temoje vyksta eilinis neadekvatus lyginimas ir vertinimas.
Jei kažką atšauke ar atidėjo, o tas buvo suplanuota nesavalaikiai - tada ir gerai. Reikia projektus daryti žingsnis po žingsnio. Kaip jau ne kartą sakiau: stotis gali būti iš laikinų modulinių namelių surinkta, įlipti į traukinį galima ir nuo laikinų pastolinių konstrukcijų platformos - svarbu, kad būtų bėgiai, kuriais tas traukinys galėtų atvažiuoti. Pasistačius stotį be bėgių - niekur nenuvažiuosi.
O dėl HSR pačiuose miestuose, tai gal tamsta galėtų pvz., kur HSR linijos praeina pro didesnius geležinkelio mazgus, su atitinkamų parametrų keliais? Nes kiek pačiam teko naudotis ir domėtis geležinkeliais (bent jau Europoje), tai HSR linijos prasideda dažniausiai už miestų keliolika-keliasdešimt kilometrų, o judėjimas miestuose (kuriuose stoja tie traukiniai) vyksta įprastais kelynais ir sąlyginai mažu greičiu. Todėl čia su Kaunu nėra kažkokio stebuklo. Juo labiau net ir dabar esama infrastruktūra (elektrifikavus liniją) leistų užtikrinti susisiekimą su miestu / pro miestą. Taigi neaišku kodėl apskritai mums turėtų kilti poreikis greitai apvažiuoti Kauną, nes iš Lietuvos perspektyvos - visi keleiviniai traukiniai jame turėtų sustoti.
Comment