Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Rail Baltica I. LT/PL siena - Kaunas

    Straipsnis is delfi:
    http://www.delfi.lt/news/economy/automoto/article.php?id=5805222
    Sostinės savivaldybė siekia, kad „Rail Baltica“ eitų per Vilnių

    Vilniaus miesto savivaldybė, įvertindama planuojamos greitojo europinio geležinkelio linijos Varšuva-Talinas, vadinamos „Rail Baltica“, svarbą Lietuvai, siekia, kad ši geležinkelio linija eitų per Vilnių, teigiama pranešime žiniasklaidai.

    Savivaldybei kelia nerimą tai, kad iki šiol „Rail Baltica“ planuose Lietuvos sostinę numatoma palikti nuošaly, net nenagrinėjus geležinkelio trasos per Vilnių.

    Prašydamas atsižvelgti į Vilniaus svarbą parenkant optimalią geležinkelio trasą, maksimaliai tenkinančią valstybės, visuomenės ir bendrus ES interesus, šiandien Vilniaus meras Artūras Zuokas laišku kreipėsi į Vyriausybę.

    „Rail Baltica“ labai reikšmingas Lietuvai. Keturios Baltijos valstybės aukščiausios klasės geležinkeliu bus tiesiogiai sujungtos su Europa. Geležinkelis jungs valstybių sostines, tad ir Vilnius, nors ir nutolęs nuo tiesesnės krypties, neturi būti apeinamas. Sprendžiant „Rail Baltica“ problemas, didelė atsakomybė tenka Lietuvos Respublikos Vyriausybei, nes tai yra valstybinės reikšmės klausimas, kurio sprendimas ženkliai įtakos mūsų šalies raidą. „Rail Baltica“ projekte būtina nagrinėti kelis trasos variantus, kaip kad trasą per Kauną, Šiaulius su Kauno-Vilniaus jungtimi, bei alternatyvų variantą per Alytų, Vilnių, Panevėžį. Tik visapusiškai įvertinus variantus gali būti parinkta optimali geležinkelio trasa, maksimaliai tenkinanti valstybės, atskirų regionų, visuomenės ir bendrus ES bei geležinkelio interesus. „Rail Baltica“ labai laukiamas Vilniuje ir ženkliai pagerins mūsų sostinės kontaktus su Europa“, - teigiama mero A. Zuoko laiške.

    1995 metų spalio 4-6 dienomis Tarptautinės geležinkelių bendradarbiavimo organizacijos UIC 2-ojo kongreso priimtame Europos greitųjų geležinkelių plėtros plane „Eurailspeed 95“ Lietuvoje numatytos dvi greitojo geležinkelio linijos: pirma – Varšuva-Talinas/Helsinkis (I transporto koridorius), antra – Klaipėda-Odesa (IX transporto koridorius). Šiame plane greitųjų geležinkelių linijos pateiktos sąlyginai – tiesesne kryptimi, kurių trasos projektuojant nekonkretizuojamos.

    Savivaldybės žiniomis, EK užsakymu rengiama „Rail Baltica“ tiesimo studija. Praėjusių metų pabaigoje buvo renkama medžiaga, ruošiama techninė užduotis projektavimui. Sostinės savivaldybei kelia nerimą tai, kad šiuo klausimu į ją nebuvo kreiptasi, be to, sprendimas dėl visai Lietuvai svarbaus objekto statybos rengiamas šio klausimo plačiai neišdiskutavus ir nesupažindinus visuomenės. Dėl Vilniaus įjungimo į „Rail Baltica“ pasisako plati sostinės visuomenė: mokslo atstovai, architektai, transporto ir geležinkelio specialistai, verslininkai, visuomenės veikėjai, žiniasklaidos atstovai ir miestelėnai.

    Vilniaus miesto savivaldybė, kaip suinteresuota pusė, prašo Vyriausybės informuoti ją šiuo klausimu bei veikti, kad 2010 metais greitieji traukiniai pasiektų ir Lietuvos sostinę Vilnių.

    #2
    Šiaip nelabai suprantu logikos. Nejaugi Kauną norima palikti nuošaly, kai tai tiesiausias kelias ir bet kokiu atveju judėtų greitieji traukiniai Vilnius-Kaunas? Ir kurgi dipolio interesai dingo?
    Mano galerija Flickr'yje

    Comment


      #3
      @Mantaz: Tai jeigu apie dipoli kalbi tai kodel sakai, kad Kaunas butu paliktas nuosaly? Jis butu pajungtas prie Vilniaus. Lygiai taip pat as galiu pasakyti, kad dabar Vilnius bus paliktas nuosaly. Bet kokiu atveju nieko nebus pakeista ir traukinys eis per Kauna, o iki Kauno eis nuo Vilniaus linija. Todel gincytis neverta.

      Comment


        #4
        Parašė Edd
        @Mantaz: Tai jeigu apie dipoli kalbi tai kodel sakai, kad Kaunas butu paliktas nuosaly? Jis butu pajungtas prie Vilniaus. Lygiai taip pat as galiu pasakyti, kad dabar Vilnius bus paliktas nuosaly. Bet kokiu atveju nieko nebus pakeista ir traukinys eis per Kauna, o iki Kauno eis nuo Vilniaus linija. Todel gincytis neverta.
        O tai kokiu reikalu užeidinėt tiek kilometrų, kai galima tiesiai? Negana to, ekonomiškai tai būtų nebloga paskata Kaunui. Nesuprantu tų išpūstų Vilniaus ambicijų. Ne viskas juk Vilniui turi tekt
        Mano galerija Flickr'yje

        Comment


          #5
          na ner zodziu apie zuoka ir ka jis dar cia kalbejo apie dipoli, kad pades Kaunui?
          jei jau tik savo miesto interesus ziuri, tai bent jau tegul nekaisioja kitiems miestams pagaliu i ratus nesuprantu, kuo Lietuvai butu geriau, jei tik vienam miestui visa mesyte duotu, o likusiems - tik kaulus???

          taigi tas railway tik ir padedu zuoko idejai, jog Klaipeda - salies uostas, Kaunas - logistikos ir industrijos, o Vilnius - administracijos.

          na nzn, man dabar zuokas pradejo isvis nesimpatizuoti


          Prie ruso man buvo geriau

          Comment


            #6
            Parašė Mantaz
            O tai kokiu reikalu užeidinėt tiek kilometrų, kai galima tiesiai? Negana to, ekonomiškai tai būtų nebloga paskata Kaunui. Nesuprantu tų išpūstų Vilniaus ambicijų. Ne viskas juk Vilniui turi tekt
            Dar protingiau butu jei pasakytum: kam is viso tiesti, jei galima netiesti? I kita dali as galiu atsakyti tokiu paciu stiliumi: negana to, ekonomiškai tai būtų nebloga paskata Vilniui.
            Su tavimi gincijuosi, nes tavo nusistatymas gana keistas (jei per Kauna netiesia, tai ji skriaudzia, o jei per Vilniu netiesia, tai nieko tokio) ir argumentai kvailoki. Be to aplamai verkslenimai be reikalo del Kauno jau senokai atsibodo.

            O siaip as asmeniskai manau, kad geriausias variantas abiems miestams kartu butu jei eitu per Kauna. Aisku Vilniui butu geriau jei eitu per ji, bet kaip ir sakiau geriausias abiem variantas - per Kauna.

            Comment


              #7
              Parašė Edd
              Parašė Mantaz
              O tai kokiu reikalu užeidinėt tiek kilometrų, kai galima tiesiai? Negana to, ekonomiškai tai būtų nebloga paskata Kaunui. Nesuprantu tų išpūstų Vilniaus ambicijų. Ne viskas juk Vilniui turi tekt
              Dar protingiau butu jei pasakytum: kam is viso tiesti, jei galima netiesti? I kita dali as galiu atsakyti tokiu paciu stiliumi: negana to, ekonomiškai tai būtų nebloga paskata Vilniui.
              Su tavimi gincijuosi, nes tavo nusistatymas gana keistas (jei per Kauna netiesia, tai ji skriaudzia, o jei per Vilniu netiesia, tai nieko tokio) ir argumentai kvailoki. Be to aplamai verkslenimai be reikalo del Kauno jau senokai atsibodo.

              O siaip as asmeniskai manau, kad geriausias variantas abiems miestams kartu butu jei eitu per Kauna. Aisku Vilniui butu geriau jei eitu per ji, bet kaip ir sakiau geriausias abiem variantas - per Kauna.
              Nesuprantu ko ginčijiesi, jei paskui sutinki
              Mano galerija Flickr'yje

              Comment


                #8
                @Mantaz: As nesuprantu, kodel tu klausi kodel as gincijuosi - taigi parasiau, kad tavo verkslenimas ir kvaili argumentai man nepatiko. Del to as ir atsakiau tokiu paciu kvailoku stiliumi, kad tu galetum paziureti i tavo tipo zodzius is salies.

                Comment


                  #9
                  Man regis pailsėk, kažkoks keistas tu.

                  Dar pasiskaityk viską iš naujo.
                  Mano galerija Flickr'yje

                  Comment


                    #10
                    Parašė Mantaz
                    Man regis pailsėk, kažkoks keistas tu.

                    Dar pasiskaityk viską iš naujo.
                    Aciu uz rupinimasi. As patarciau tau paskaityti viska is pradziu, kaip tu i viska sureagavai: "Kauną norima palikti nuošaly", "Nesuprantu tų išpūstų Vilniaus ambicijų", "kurgi dipolio interesai dingo" (pastarojo is viso nesupratau, jei per viena dipolio gala eina gelezinkelis, tai dipolio interesai, o jei per kita, tai jau nebe dipolio interesai?).

                    Comment


                      #11
                      nu jo, Wilenska chebryte pavaro... Durnizmo virsune.
                      O as tai dar siulyciau tiesti ta EvroGelezinkeli per Salcininkus - kodel apie si projekta niekas neinformavo sio miesto valdzios ir kodel viskas daromu uz ju akiu?!!! Juk tai butu puiki paspirtis Salcininku miestui... Uz gelezinkelio tiesima per Salcininkus pasisako visa Salcininku miesto visuomenė: mokslo atstovai, architektai, transporto ir geležinkelio specialistai, verslininkai, visuomenės veikėjai, žiniasklaidos atstovai ir miestelėnai...

                      Is per Salcininkus einancio EvroSojuzinioTGVraukinio begiu, savaime suprantama, fantastiskos naudos turetu ir visas Salcininkai-Vilnius-Kaunas Tripeliporis. Tad kam tiesti per ta Kauna, geriau varom per pacius Salchininkaj.

                      O jei rimtai - nemanau, kad tokiai durnystei del € ir km svaistymo pritartu ES ar projekte dalyvaujancios salys.

                      Comment


                        #12
                        Parašė Edd
                        Parašė Mantaz
                        Man regis pailsėk, kažkoks keistas tu.

                        Dar pasiskaityk viską iš naujo.
                        Aciu uz rupinimasi. As patarciau tau paskaityti viska is pradziu, kaip tu i viska sureagavai: "Kauną norima palikti nuošaly", "Nesuprantu tų išpūstų Vilniaus ambicijų", "kurgi dipolio interesai dingo" (pastarojo is viso nesupratau, jei per viena dipolio gala eina gelezinkelis, tai dipolio interesai, o jei per kita, tai jau nebe dipolio interesai?).
                        Na tai nuo to ir pradėt, o ne apie verkšlenimą ir kvailus argumentus

                        Čia buvo visai logiška reakcija į tokį veiksmą, kuris daromas nediskutuojant, kaip kas geriau, o darant tokius pareiškimus, kurie manau, tūlam kauniečiui pasirodytų kaip akibrokštas. Iškeliami kažkokie miestų interesai, kai, apskirtai RailBaltika yra projektas Lietuvai. Ir kodėl tik po laiko, juk kalbos apie projektą jau senokai kilusios, jau buvo svarstymai, ar vėžę tiest tiesiai per Kauną, ar šalia. Beje, vėžės užbėgimas atsieitų ne vienu milijonu litų, tad tai ne kas kitas, kaip nevisai pagrįsti interesai
                        Mano galerija Flickr'yje

                        Comment


                          #13
                          kuo toliau, tuo zuokui labiau stogas važiuoja nuo vilniaus miesto valdymo.
                          tarsi Vilnius būtų atskira valstybė ir nukentėtų nuo to kad kažkur už 100 km, kitoj valstybėj eitų Rail Baltica geležinkelis. Gerai kad ponas meras nėra apsėstas Venecijos kanalų idėja, o tai tektų vilniečiam valtimis rūpintis
                          Miestai ir architektūra - http://www.miestai.net

                          Comment


                            #14
                            Kas liecia dipoli tai cia gi eilinis Zuoko PR zingsnis (kaip atsakas i kalbas kad Vilnius 'apvalgo' likusia Lietuva). Kai Zuokas turejo ambiciju tapti politiku visos salies mastu, jam sitas idejas buvo naudinga propaguoti. Bet kadangi po paskutiniu skandalu sia galimybe jis prarado ir jo uzdavinys bent jau artimiausiu metu islieka neprarasti miesto mero posto - dipoli (tiksliau kalbas apie ji) galima pamirsti.

                            Kas liecia Rail Baltica tai koks skirtumas per kur jis eis? Per Vilniu (tikriausiai ir per Kauna) eina gelezinkelio linija is Rusijos i Klaipeda. Na ir kas? Vilniui (kaip ir Kaunui) del to nei silta nei salta. B-)

                            Comment


                              #15
                              @Mantaz: Kam logiskai tavo reakcija atrodo, o kam ne (man ne) ir tuo labiau, kad ta veze tikrai nebus pakeista. Nereiktu taip pernelyg karstai reaguoti i Zuoko PR'a.

                              Comment


                                #16
                                Parašė Edd
                                @Mantaz: Kam logiskai tavo reakcija atrodo, o kam ne (man ne) ir tuo labiau, kad ta veze tikrai nebus pakeista. Nereiktu taip pernelyg karstai reaguoti i Zuoko PR'a.
                                Tai net nebuvo "karšta" reakcija, pažiūrėk į šypsenėlę pranešimo gale ->
                                Mano galerija Flickr'yje

                                Comment


                                  #17
                                  Gerai gana cia gincytis, as visus jus galiu nuraminti: Zuokas nieko negali pakeisti ir abejoju, kad jis to nesupranta. Jis tik turbut siekia tokiais savo pareiskimais save dar labiau ispopuliarinti, nors nemanau, kad cia jam tokio tipo populiarumas i gera iseitu (nebet jis galvoja tik apie mero rinkimus Vilniuje).

                                  Comment


                                    #18
                                    Idomiausia, kad sitas projektas jau yra rengiamas nuo 1995 m. o Zuoka tik dabar atsibudo, kai jau viskas suderinta ir nutarta
                                    Idomu ka pasakys visi specialistai, ruose si projekta.

                                    beje, gal ir Via Baltica reikia per Vilniu pertiesti? Juk jinai irgi jungia Talin, Ryga, Warsuva, berlyna. O vargsa Vilniu palieka Europos provincijos nuosaly

                                    Siaip ir uosta reiketu perkelti ant Neries - Vilneles santakos, nes kaip gi, Talinas turi uosta, Ryga turi, o Vilnius ne? Negerai. Negalima likti Europos sostiniu provincija.

                                    Tikiuosi, kad po tokio Zuokos pareiskimo pasirodys rimti specialistu komentarai spaudoje ir visuomeneje, kurie apramins ta bicha ir neleis neatsakingai kalbeti bet ka

                                    Comment


                                      #19
                                      Paskutiniai Zuopio pareiskimai (Akropolio maketas, Rail Baltica) vercia rimtai susimastyti apie sio zmogaus psichine busena (gal pervargo zmogelis ir smegenys nenesa). Sorry, bet net Veselka taip nenusisneka, kaip kad Zuokas paskutiniu metu.

                                      Cia panasiai, jei Taurages meras pradetu kiekviena diena platinti press rylyzus, kad reikia persvarstyti klausima del Lietuvos sostines vietos, ir kodel Taurage buvo palikta nuosalyje, kai sostine tapo Vilnius.

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Arunas

                                        Cia panasiai, jei Taurages meras pradetu kiekviena diena platinti press rylyzus, kad reikia persvarstyti klausima del Lietuvos sostines vietos, ir kodel Taurage buvo palikta nuosalyje, kai sostine tapo Vilnius.
                                        Arba Kauno meras iskeltu klausima sugrazinti sostines statusa Kaunui

                                        Comment

                                        Working...
                                        X