... mūsų siaurasis geležinkelis reklamuojamas kaip ilgiausias Europoje ar dar kažkur...
Užtat latviai savo siauruką Gulbenė-Alūksnė (33 km) laiko vieninteliu funkcionuojančiu Baltijos šalyse
Apie tai su pasididžiavimu skelbiama latviškoje ir rusiškoje svetainės versijoje (www.banitis.lv).Tiesa, čia rasite daug gražių nuotraukų ir naudingos informacijos.
Dėl bendro vaizdo įdedu porą senesnių nuotraukų iš Ventspilio pajūrio parko. Ten yra nedidelė etnografinė ekspozicia, inkarų paroda, nedideli atrakcionai.
Važinėja ir mažytis 1916 m. pavyzdžio traukinukas
Egzotiški geležinkelio eksponatai.
Paskutinis taisė Romas; 2009.05.09, 09:34.
Priežastis: Kopija iš temos "LV. Ventspilis / Ventspils"
Vakar buvau Rygoje, tai is ten per para isvyksta tik 4 tarptautiniai traukiniai, du i Maskva, vienas i St.Peterburga ir vienas (vienintelis per Lietuva) i Ukraina (Truckavec). Priemiestiniu ir tarpmiestiniu tikrai daug.
Heh, prisimenu kad 2006 m. lapkritį su šeima keliavome švęsti brolio Martyno dienos į Latviją. Atradom kad yra puiki atrakcija - Martyno šventė - kelionė siauruku iš Gulbenės geležinkelio stoties garvežiu Marisa, kurį Gulbenės-Alūksnės siaurukas pasiskolino iš Lavassaare muziejaus Estijoje iki Kalniene stotelės, kur laukė maistas, gyvūnai, šokiai ir pasivažinėjimai drezina. Kiek mačiau internete, siauruko renginiai ten dažni.
Keletas prisiminimų:
Garvežys ruošiamas reisui
Gulbenės stotis
Kelionėje
Kalniene
Pasivažinėjimas modernia drezina, už 5min džiaugsmo Ls 0,50
Marisa
Sorry už kokybę, fotografuota ne tyčia, o šventei prisiminti.
Labai graži atrakcija pasiūlyta Venstpilio miesto svečiams - pasivažinėti siauruku (600 mm) 4 km atkarpoje. Jis kursuoja po etnografinį muziejų, pajūrio ruožą. Siaurukas labai mėgstamas ir miestiečių. Bėgiai pastatyti 1996 m. http://www.ventspils.lv/NR/exeres/36...ss.htm?LANG=LV
Lokomotyvas statytas 1916 m. Vokietijoje, važiuoja 20 km/h, svoris - 9 t (darbiniu metu - 12 t).
Anksčiau tarpukariu iki pat 1962 m. siaurukas jungdavo Venstpilį su žvejų kaimeliais ruožuose Venstpilis-Dundaga, Ventspilis-Stende. Tai buvo pamėgta ir vienintelė transporto priemonė pajūrio žvejams.
Ar negalėtų tokios atrakcijos padaryti Rumšiškių etnografiniame muziejuje, arba Klaipėdoje - Smiltynėje ratas link Jūsų muziejaus ir kažkur aplink. Labai tiktų ir Grūto parke - tik gyvuliniai - neabejotinai nukeltų į tą laikmetį. Manau - tai tik pritrauktų papildomas žmonių mases.
Džiugu, kad latviai išleido knygą apie Plavinių-Gulbenės-Alūksnės-Valkos siauruką nuo linijos atidarymo 1902 m. iki mūsų dienų (104 psl., gausiai iliustruota, yra pateikti žemėlapiai). Knyga tikriausiai pasirodė pernai (nerandu knygoje datos). Ji išversta ir į anglų kalbą. Ją (13 LVL/ apie 63 LTL) galima įsigyti Latvijos geležinkelioų muziejuje - Uzvaras i. 2/4.
Ką tik išleista dar viena nauja (spaustuvės dažais kvepianti) apie Rygos geležinkelius. Beje, šių metų antrojoje pusėje turi pasirodyti dar viena išsami knyga apie Latvijos geležinkelius.
Knygų gausa apie geležinkelius (ypač Lietuvoje) nelabai galime pasigirti.
Paskutinis taisė Salvijus; 2009.03.27, 21:55.
Priežastis: informacijos papildymas
Na bet latviai nors ir įdomias knygas leidžia, bet jau jų kainelės- įpirkti neįmanoma
Kaip kad mačiau prieš kelis metus knygą apie visus (!!) paminklinius Rygos pastatus, gausiai iliustruotą, išsamiais aprašymais džiuginančią.. Kaina- 120 lt. Kai kainą pamačiau, teko spaudžiant ašarą dėti atgal į lentyną
Manau, kad įmanoma. Šią knygą rėmė Alūksnės, Gulbenės, Stamerienos sav., D. Britanijos fondas, AB "Gulbenės-Alūksnės" siaurukas, v. įm. "Latvijos geležinkeliai", Kultūros rėmimo fondas...
Beje, joje gausu informacijos. O jei tokia knygą turėtųmėm apie mūsų siaurukus - man negaila būtų. Ką padarysi - turiu silpnybę geroms knygoms - iš kelionių pristempiu albumų.
Atsiuntė draugai iš Latvijos. Siaurukas veikia Limbažų r., Katvaru pagasts, Puri, vežamos iškastos durpės.
Kadangi daug neišmanau - prašom pakomentuoti plačiau. Fotografavo Dace Balode.
Atsiuntė draugai iš Latvijos. Siaurukas veikia Limbažų r., vežamos iškastos durpės.
Kadangi daug neišmanau - prašom pakomentuoti plačiau.
Daug ir aš nepakomentuosiu. Lietuvoje taip pat dauguma durpynų turi siaurukus (pvz. Ežerėlyje, Kauno raj.; Šepetoje, Kupiškio raj.). Labiau nustebintų siauruko tinklas, kaip pvz. Lietuvoje buvo (dalis ir tebėra) Lentupis - Švenčionėliai - Utena - Anykščiai - Panevėžys - Joniškėlis - Biržai su atšakomis į Pakruojį, Linkuvą; t.p. Pabradė - Lentupis ir t.t..
Pagal mane tai ten Zilaiskalns, arba dar kitaip Blue Peat mountain company. Priklauso anglams, kažkada buvo prisijungę seną siauruko liniją. Kaip visada, teko būti paskutiniu keleiviu, kuris pravažiavo pilną liniją. Plačiau:
Skaičiau. Deja.
Siarukui išsaugoti reikėjo politinės valios ir imtis kitokių būtinų priemonių - neuždaryti linijų - palikti keleivinius traukinius panašiai kaip Alūksnė-Gulbenė Latvijoje. Tokios ilgos atkarpos siaurukas Lietuvoje negalėjo išgyventi vien iš turizmo. Apie tai jau rašiau.
Lengva uždaryti, tačiau atkurti yra žymiai sunkiau.
Baisu ir GĖDA pagalvoti kas laukia kitų siauruko linijų - IŠGROBSTYMAS.
Comment