Šiuo metu JAV geležinkeliais veža apie 40 procentų visų krovinių ir šis skaičius vis auga. Tuo tarpu Europos sąjugos geležinkeliais pervežama tik 8 procentai visų krovinių. Aš neturio jokio sprendimo rakto kiek procentų krovinų geležinkeliais pervežama Lietuvoje, bet ar jūs nemanote, kad Europos sajunga skiria per mažai dėmesio ir lėšų tam? Milijonai eurų keliams remontuoti ir tiesti, važiuoja sukvežimis po sunkvežimo, tuojaus geležinkeliai atrodo išvis liks tik keleivinai. Tokiose šalyse kaip Vokietija ar Didžioji Britanija kurios kartu sudėjus turi kone 100 tūkstančių kilometrų geležinkelių mes matome kažkokius trumpus krovinius traukinius kurių svoris vos po 700 tonų kas ES yra daug, kai JAV savo magistraliniuose geležinkeliuose naudoja sąstatus kurių svoris 10000 tonų, o greitis 70 mylių per valandą...
Tenka dažnai susidurti su traukiniais Vokietijoje. Sąstatai čia plika akimi matyti, kad yra trumpi. Taip, Robertas teisus, prioritetetas čia teikiamas keleivių vežimui. Nors bilietai nežmoniškai brangūs, tačiau yra galybė specialiųjų pasiūlymų, grupinių bilietų ir t.t. Jei bent jau grupinį perki bilietą kasoje - visada teks sumokėti daugiau. Jei kur nors tenka važiuoti - net nekyla klausimas kuo. Tik traukiniu. Geležinkelių svetainė internete išmeta maršrutą iš bet kurio Vokietijos taško į bet kurį kitą, kad ir su 8 persėdimais. Patogų maršrutą gali pats susirasti bilietų automatuose ir iškart nemokamai atsispausdinti jo tvarkaraštį su persėdimais ar be jų. Ir tai tik maža dalis, ką siūlo "Deutsche Bahn". Gal todėl traukiniai čia pilni, o savaitgalį bent jau važiuojant tarp didesnių miestų dažnam tenka ir pastovėti. Žinoma, ktioks ir gyventojų skaičius...
Dėl krovinių. Teko neseniai naktį persėsti į traukinį Ciurichas - Manheimas - Frankfurtas prie Maino - Dresdenas. Kadangi teko pusantros valandos laukti naktį, tai teko matyti, kaip prie naktinių keleivinių traukinių (vadinamųjų City Night Line) kartu iš galo važiuoja prikabinti krovininiai vagonai (daugiausia mašinų platformos).
Šiuo metu JAV geležinkeliais veža apie 40 procentų visų krovinių ir šis skaičius vis auga. Tuo tarpu Europos sąjugos geležinkeliais pervežama tik 8 procentai visų krovinių. Aš neturio jokio sprendimo rakto kiek procentų krovinų geležinkeliais pervežama Lietuvoje, bet ar jūs nemanote, kad Europos sajunga skiria per mažai dėmesio ir lėšų tam? Milijonai eurų keliams remontuoti ir tiesti, važiuoja sukvežimis po sunkvežimo, tuojaus geležinkeliai atrodo išvis liks tik keleivinai. Tokiose šalyse kaip Vokietija ar Didžioji Britanija kurios kartu sudėjus turi kone 100 tūkstančių kilometrų gežinkelių mes matome kažkokius trumpus krovinius traukinius kurių svoris vos po 700 tonų kas ES yra daug, kai JAV savo magistraliniuose geležinkeliuose naudoja sąstatus kurių svoris 10000 tonų, o greitis 70 mylių per valandą...
Logiska.. kuo gi daugiau pervesi krovinius is pvz. Cikagos i Los Andzela? Arba is Denverio i Niujorka? Tik traukiniu. Tuo tarpu Europoje is Barselonos i Londona gali vezti laivu, is Stokholmo i Londona - taipogi. Geografine situacija kita. Be to, ES taupo degalus ir paskaiciavo, kad ta pati krovini pervezti juru marsrutu sudeginama 5x maziau degalu nei pervezant antzeminiu transportu, taigi ir skatina jurinio transporto pletra jei tik imanoma ji naudoti vietoj antzeminio. Manau labai teisingas poziuris, o Amerika siuo atzvilgiu niekada orientacija i ekologija nepasizymejo.. uztenka paziureti i sukvezimius (truck'us).
Dėl krovinių. Teko neseniai naktį persėsti į traukinį Ciurichas - Manheimas - Frankfurtas prie Maino - Dresdenas. Kadangi teko pusantros valandos laukti naktį, tai teko matyti, kaip prie naktinių keleivinių traukinių (vadinamųjų City Night Line) kartu iš galo važiuoja prikabinti krovininiai vagonai (daugiausia mašinų platformos).
Na turbūt automobilių platformų prikabintų keleivinio traukinio gale negalima laikyti kroviniu - tai tiesiog "kelevinės" paslaugos dalis.
/\ Ar taip pat yra daroma ir Vakarų Europoje, Šiaurės Amerikoje?
JAV geležinkelius valdo apie 150 kompanijų (neskaitant visokių mažų, pvz Betliejaus plienas), bet pagrindinės geležinkelių kompanijos pasidalinančios krovinių pervežimą yra 4 - tai Union Pacific, BNSF (Burlington Northern Santa Fe), CSX ir mano mėgstamiausia NS ( Norfolk Southern). Šios keturios korporacijos valdo beveik visą JAV geležinkelių tinklą, apie 245 tukstančiai mylių. Yra sutartys leidžiančios važiuoti kitai kompanijai priklausančiais geležinkeliais, tas pats ir su Kanada Jūs galite pamatyti CN ar CP traukinį bet kuriame JAV mieste ir atvirkšiai... Dėl modernų pakrovimo iškrovimo technologijų traukinai atstumą nuo vienos pakrantės iki kitos įveikia per 3 -4 paras, ir jokie lokomotyvai tikrai nėra keičiami, keičiasi tik mašinistai. Po savo pamainos jie pereina vagonėlį esantį traukinio gale... Beje tam tikrais atvejais JAV ar Kanados traukiniai gali važiuoti net ir Pietų Amerikos geležinkeliais...
JAV geležinkelius valdo apie 150 kompanijų (neskaitant visokių mažų, pvz Betliejaus plienas), bet pagrindinės geležinkelių kompanijos pasidalinančios krovinių pervežimą yra 4 - tai Union Pacific, BNSF (Burlington Northern Santa Fe), CSX ir mano mėgstamiausia NS ( Norfolk Southern). Šios keturios korporacijos valdo beveik visą JAV geležinkelių tinklą, apie 245 tukstančiai mylių. Yra sutartys leidžiančios važiuoti kitai kompanijai priklausančiais geležinkeliais, tas pats ir su Kanada Jūs galite pamatyti CN ar CP traukinį bet kuriame JAV mieste ir atvirkšiai... Dėl modernų pakrovimo iškrovimo technologijų traukinai atstumą nuo vienos pakrantės iki kitos įveikia per 3 -4 paras, ir jokie lokomotyvai tikrai nėra keičiami, keičiasi tik mašinistai. Po savo pamainos jie pereina vagonėlį esantį traukinio gale... Beje tam tikrais atvejais JAV ar Kanados traukiniai gali važiuoti net ir Pietų Amerikos geležinkeliais...
Mano žaliu supratimu taip ir Europoje turėtų būti. Aišku, tuoj bus priminta, kad Europoje labai skiriasi vėžių pločiai, bet regionų, kur tai neaktualu (pvz.: Beniliuksas, Baltijos valstybės).
Mano žaliu supratimu taip ir Europoje turėtų būti. Aišku, tuoj bus priminta, kad Europoje labai skiriasi vėžių pločiai, bet regionų, kur tai neaktualu (pvz.: Beniliuksas, Baltijos valstybės).
Turetu... Europoje net nera vieningu eismo taisykliu, valdymo, rysiu, signalizavimo ir kt. sisitemu. Nieko nuostabaus, kad Vakaru Europoje tik vidutiniskai apie 8 proc. kroviniu gabenama geleizinkeliais. Nes saliu viduje del mazu atstumu labiau apsimoka vezti autotransportu, o tarp saliu del biurokratiniu ir techninio nesuderinimo problemu kroviniai irgi vezami autotransportu, nors cia, pasalinus kliutis, pervezimu potencialas yra milziniskas ir neisnaudotas.
Veze tikrai maziausia kliutis.
Veze V. Europoje daugumoje saliu magistraliu yra 1435 mm - nuo Prancuzijos - Ispanijos sienos iki Lenkijos. Nuo Norvegijos iki Italijos, Balkanu saliu, Turkijos. Tik Ispanijoje ir Portugalijoje yra platesne veze 1668/1674 mm. Ir Suomijoje - rusiska veze. Suomijoje link Svedijos ir Norvegijos eina 1435 mm veze.
D. Britanija ir Airija yra salose, todel ju geleizinkeliai yra atskiros sistemos. Todel krovinius is/i zemyna pigiau gabenti laivais.
ir jokie lokomotyvai tikrai nėra keičiami, keičiasi tik mašinistai.
Tikiu, nes kiek teko pačiam matyti tuos traukinius, sąstatai sudaryti labai įdomiai. Kokie 4 lokomotyvai priekyje, vienas per vidurį ir pora gale. O vagonų irgi atitinkamai, turint omeny, jog tempia šitokia jėga. Pamėginkime įsivaizduoti lokomotyvų keitimo procedūrą ir viskas taps aiškiau.
JAV geležinkelius valdo apie 150 kompanijų (neskaitant visokių mažų, pvz Betliejaus plienas), bet pagrindinės geležinkelių kompanijos pasidalinančios krovinių pervežimą yra 4 - tai Union Pacific, BNSF (Burlington Northern Santa Fe), CSX ir mano mėgstamiausia NS ( Norfolk Southern). Šios keturios korporacijos valdo beveik visą JAV geležinkelių tinklą, apie 245 tukstančiai mylių. Yra sutartys leidžiančios važiuoti kitai kompanijai priklausančiais geležinkeliais, tas pats ir su Kanada Jūs galite pamatyti CN ar CP traukinį bet kuriame JAV mieste ir atvirkšiai... Dėl modernų pakrovimo iškrovimo technologijų traukinai atstumą nuo vienos pakrantės iki kitos įveikia per 3 -4 paras, ir jokie lokomotyvai tikrai nėra keičiami, keičiasi tik mašinistai. Po savo pamainos jie pereina vagonėlį esantį traukinio gale... Beje tam tikrais atvejais JAV ar Kanados traukiniai gali važiuoti net ir Pietų Amerikos geležinkeliais...
O NS kartais nepriklauso CSX? Man atrodo CSX valdo NS ir CONRAIL.
O NS kartais nepriklauso CSX? Man atrodo CSX valdo NS ir CONRAIL.
Ne NS ir CSX yra atskiros korporacijos, Conrail yra valdomas NS - 52 procentai akcijų, ir CSX - 48 procentai. Tai dvi atskiros korporacijos, NS daugiau aptarnauja JAV rytinę pakrantę ir centrinę JAV dalį, o CSX labiau šiaurinę JAV dalį kaip Mičiganas, Kanados pasienis, nors CSX riklauso ir kai kurios magistralės Floridoje
Ne NS ir CSX yra atskiros korporacijos, Conrail yra valdomas NS - 52 procentai akcijų, ir CSX - 48 procentai. Tai dvi atskiros korporacijos, NS daugiau aptarnauja JAV rytinę pakrantę ir centrinę JAV dalį, o CSX labiau šiaurinę JAV dalį kaip Mičiganas, Kanados pasienis, nors CSX riklauso ir kai kurios magistralės Floridoje
Kiek mačiau Kalifornijoje, Nevadoje ir Jutoje, visur buvo Union Pacific.
Pietų Kalifornijos keleivinė geležinkelio kompanija vadinasi Metrolink.
Buvau susižavėjęs idėja, kad galima priduoti/atsiimti bagažą Metrolinko stotyje ir šiuo traukiniu važiuoti į oro uostą arba iš jo.
Kiek mačiau Kalifornijoje, Nevadoje ir Jutoje, visur buvo Union Pacific.
Pietų Kalifornijos keleivinė geležinkelio kompanija vadinasi Metrolink.
Buvau susižavėjęs idėja, kad galima priduoti/atsiimti bagažą Metrolinko stotyje ir šiuo traukiniu važiuoti į oro uostą arba iš jo.
Čia jau nukrypom nuo temos, manau reikėtų sukurti atskirą temą "Geležinkeliai JAV ir Kanadoje". O šiaip amerikonams patogumas, ko gero, pirmoj eilėj. Beje, teko skaityti straipsnį, kad visai neseniai kompanijos Metrolink keleivinis traukinys kaktomuša susidūrė su UP krovininiu. Baisu, koks vaizdelis ir kokios pasėkmės buvo po to. Paaiškėjo, kad Metrolink'o mašinistas praleido raudoną signalą rašynėdamas SMS'us.
visai neseniai kompanijos Metrolink keleivinis traukinys kaktomuša susidūrė su UP krovininiu. Baisu, koks vaizdelis ir kokios pasėkmės buvo po to. Paaiškėjo, kad Metrolink'o mašinistas praleido raudoną signalą rašynėdamas SMS'us.
Jo, girdėjau šitą dalyką... Pasakojo žmogus, kuris netoliese gyvena. Užsimušė abiejų traukinių mašinistai ir keleiviai keli, atrodo...
Laimė, kad metrolinkas važiavo lokomotyvu prieky, o ne atvirkščiai (ten naudojami "stumtraukiai", t.y. lokomotyvas stovi visada tame pačiame sąstato gale).
Teko Amtraku važiuoti iš Fredericksburgo, VA, į Providence, RI, Northeast Regional maršrutu. Kainavo $100, atstumas apie 800 km, planuojamas kelionės laikas -- 17:30 iki 7:15, t.y. apie 14 val. Veiksmas vyko 2006 m. liepos vidury.
Pirmiausia, traukinys vėlavo kokia valanda. Stotyje jokių informacinių lentų nebuvo, jokių nuorodų, kuriuo keliu važiuos tas traukinys. Tiktai vietiniai pasakė, iš kurios pusės į kurią jis turi važiuot. Stotyje buvo tik vendomatai ir kažkoks informacinis telefonas. Per jį, bendraujant su balsą atpažįstančiu robotu, pavyko gauti aptakią žinutę apie tai, kad traukinys vėluoja, bet greit gali jau atvykt.
Karštis buvo nežmoniškas, o uždaros, kondicionuojamos laukimo salės F'burgo stoty nebuvo.
Garsinė informacija karts nuo karto pranešdavo, kad traukinys nr toks tai iš Washingtono vėluoja pusvalandžiu dėl nenumatytų kliūčių. Tie numeriai vis keitėsi. Karts nuo karto atvažiuodavo vienas iš vėluojančių traukuinių iš Washingtono ir iš jo pabirdavo šimtai commuterių. Mat F'burgas tai Virginia Railway Express galutinė stotelė į pietus nuo Washington, DC.
Ant atvažiuojančių traukinių jų maršruto/traukinio numerio niekur nematyti. Yra tiktai kažkokie vagonų triženkliai numeriai.
Galų gale į peroną įriedėjo traukinys iš teisingos pusės (link washingtono), ir jis nebuvo krovininis. Tik sustojo prie ne to perono. Atsidarė durys, iš jų išlindo juodaodė palydovo galva ir sušuko: "Traukinys 66, Washingtonas, NY, Bostonas! Jum ne į šitą traukinį?" Aš ir dar keletas keleivių, lūkuriavusių perone, čiupom savo daiktus ir bėgte nubėgom per požeminę perėją į kitą peroną.
Normalus sėdimas vagonas. Gan patogios minkštos kėdės su aukštomis atkaltėmis. Atsisėdęs laisvoj vietoj, netrukus sumokėjau už bilietą, kuris buvo tik rezervuotas telefonu. Mokėjau kreditine, ją pratraukė per mechaninį slipą. XXI amžius!
Po valandos privažiavome Washingtoną, bet į stotį dar kokias tris valandas neįvažiavome dėl melagingo pranešimo apie bombą stoty. Nuo pakelto geležinkelio žiūrėjau į ofisinių pastatų trečio ar tai ketvirto aukšto langus. Washingtone, kaip ir reikėjo tikėtis, traukinys gerokai aptuštėjo. Gavau dvi gretimas vietas. Netrukus praėjo dar vienas konduktorius, paklausė, į kur kas važiuoja, pasižymėjo atsakymus ant kažkokių į bilietus panašių kortelių ir sukaišiojo keleiviams virš galvų ant bagažo lentynų. Mašinisto stotelių pranešimai skamba panašiai kaip Lietuvoj: Pš-ueue-ueueue-pš. Užtat konduktorius prieš kiekvieną stotelę praeina ir pažadina tuos, kam ten reikia lipt.
Deja, buvau praeitą naktį nemiegojęs, tai greit nulūžau susirietęs ant tų dviejų kėdžių, ir praleidau Baltimorės, Philly, NYC vaizdus. Naktį atsibusdavau nuo šalčio ir pabandydavau ką nors dar apsirengti. Per naktį traukinys kompensavo trijų valandų vėlavimą ir Providence pasiekė tiksliai pagal tvarkaraštį.
Iki ryto kondicionierius atšaldė orą vagone iki kokių 16 laipsnių, visi keleiviai apsirengė ką tik turėjo šiltesnio ir apsiklojo kuo tik rado. Išlipęs sužinojau, kad lauke visai patogi temperatūra, gal kokie 22-24 laipsniai, bet labai drėgna.
Vienžo, experiencas buvo įdomus. Amerikos traukiniai atrodo dešimečiais atsiliekantys nuo Europos. Visiškas low-tech. Man pačiam teko pasinaudot Anglijos, Belgijos, Nyderlandų, Šveicarijos traukiniais, įspūdis buvo visai kitoks.
Paskutinis taisė alga; 2022.06.24, 01:16.
Priežastis: pridėjau foto į forumo img hostingą
Kiek mačiau Kalifornijoje, Nevadoje ir Jutoje, visur buvo Union Pacific.
Pietų Kalifornijos keleivinė geležinkelio kompanija vadinasi Metrolink.
Buvau susižavėjęs idėja, kad galima priduoti/atsiimti bagažą Metrolinko stotyje ir šiuo traukiniu važiuoti į oro uostą arba iš jo.
Na tai natūralu nes JAV vakarus daugiausiai aptarnauja Union Pacific bet tai nereiškia, kad ten negali pamatyti kitos kompanijos traukinių. Los Andželas yra vienas iš pagrindinių vakarinės pakrantės uostų ir NS, CSX ar BNSF traukiniai ten tikrai dažni, beje Nebraskoje yra didžiausias geležinkelio yardas pasaulyje, priklauso Union Pacific, tai - Bailey Yard esantis į vakarus nuo North Platte miestelio. Jame dirba maždaug 25 000 darbuotojų, yra du kupros jardai kuriems pastatyti nutiesta apie 315 mylių geležinkelio, Bailey Yard talpina maždaug 10 000 geležinkelio vagonų, amerikiečiai šį yardą vadina JAV ekonomikos barometru...
Comment