Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[SE] Stokholmo T-bana sistema

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [SE] Stokholmo T-bana sistema

    Istorija. Kadagi Stokholmo miestas yra įsikūręs salose, atskirtose ežero, įtekančio į Baltijos jūrą ir turi daug priemiečių (kurie ilgainiui tapo miesto dalimi), XX a. pradžioje buvo mąstoma apie susisiekimo mieste palengvinimą ir paspartinimą, o kartu ir miesto plėtrą ateityje. Realūs darbai pradėti 1941 metais, o pirmojoje "metro" linijoje važinėjo tramvajai. Ilgainiui požeminė infrastruktūra plėtės ir pirmoji tikrojo metro linija tarp Slusseno ir Hökarängen buvo atidaryta 1950 metais. 1952 buvo atidarytos dar dvi linijos, o 1957 po senamiesčiu, Gamla Stan, jos buvo sujungtos. Tai vainikavo žaliosios linijos pietinių atšakų statybų pabaigą. 1964 m. užbaigta raudonoji linija, kuri turėjo dvi atšakas į šiaurės rytus ir pietvakarius. Paskutinioji, mėlyna metro linija buvo atidaryta 1975 metais ir ji turėjo atšaką, pradžioje, tik į šiaurės vakarus nuo miesto centro, o vėliau buvo papildyta Skarpnäck stotele ir visos Stokholmo metro linijos buvo sujungtos miesto centre, T - centralen stotelėje.

    Dabartis. Liakui bėgant, metro sistema tapo pagrindine transporto rūšimi susiekimui Stokholme, o kitos transporto priemonės (tramvajai, autobusai, priemiestiniai traukiniai) suderintos su metro.
    Šiuo metu Stokholmo metro yra 110 km. ilgio, nutiestos 7 linijos (mėlyna, žalia ir raudona su atšakomis), yra 100 stotelių (47 po ir 53 virš žemės). Vidutiniškai dienos metu metro sistema pasinaudoja 1,1 mln žmonių. Visos metro linijos operuoja nuo 05:00 ryto iki 02:00 vakaro, o savaitgaliais visą parą. Mažiausias intervalas tarp reisų: 2-3 min., didžiausias - 10, rečiau 15 minučių.

    Stokholmo metro sistemos žemėlapis atrodo taip:


    Technika. Dabartiniu metu Stokholmo metro yra naudojamos dviejų tpų metro vagonai, t.y. naujesnės kartos C20 ir senesni Cx stock. Traukiniai dažniausiai būna suformuoti iš 3 C20 vagonų eilių arba 4, 6 arba 8 Cx vagonų eilių. Viso yra 270 traukinių. Vieno traukinio ilgis dažniausiai siekia 140 m. viename traukinyje telpa 1250 keleivių. Traukiniai valdomi automatika, bet juos yra mašinistai atlikti papildomiems darbams.

    Naujesnės kartos C20 traukiniai atrodo taip (sistemoje nuo 2000 metų):


    Menas po žeme. Nors Stokholmo metro skaičiuoja 60 - uosius gyvavimo metus, šio miesto metro stotelės, kaip ir pats miestas, išsaugojęs Viduramžišką architektūrą, slepia savotišką istoriją ir alsuoja tam tikra nuotaika. O tą nuotaiką įvairiais laikotarpiais kūrė tiek žymūs, tiek niekam nežinomi dailininkai, architektai, dizaineriai, architektai. Kadangi nuo miesto metro atidarymo pradžios pralėkė ne vienas dešimtemtis, įvairiais piešiniais, mozaikomis arba net grafitti ir vitrinomis išdailintų metro stočių vis daugėjo ir šiuo metu Stokholmo metro yra pripažintas ilgiausia paroda Pasaulyje.

    T - centralen mėlynosios linijos stotelė:


    Kungstradsgorden stotelė:


    Ateitis. Kadangi miesto gyventojų skaičius sparčiai auga ir, nors Stokholmo viešasis transportas Pasualyje pripažįstamas kaip aukščiausiosk lasės, ateityje planuojama plėsti Stokholmo metro tinklą, papildant jį dviemis linijomis: Odenplan - Karolinksta/Norra ir Kungsträdgården - Nacka.

    Pabaigai - dar keli Stokholmo metro vaizdeliai:









    Būtų smagu sužinoti Jūsų įspūdžius keliaujant Stokholmo metro bei kaupti tunnelbana sistemos meno instaliacijų nuotraukas šioje temoje.

    #2
    Pagrindinė Stokholmo metro sistemos stotelė yra T-centralen (požeminė). Ji yra pačiame miesto centre, turi kelis įėjimus iš kelių gatvių ir sujungta su Centrine geležinkelio stotimi požemine perėja. Ties T-centralen susikerta visos miesto metro sistemos linijos, o platfomos išdėstytos trimis lygiais po žeme.

    bus papildyta..

    Comment


      #3
      Stokholmo metro traukiniai C20:


      morning commute by icedbuddha, on Flickr

      Comment


        #4
        Iki 2016 mieste bus atnaujinta metro sistemos signalų sistema, traukinių parkas bei pastatyti nauji depai. Į metro sistemos plėtrą (ateityje) bei atnaujinimą investuojama 9 mlrd. SEK.
        Beje, nauji C30 vagonai bus pristatyti, pirmiausia, raudonojoje linijoje.

        Šaltinis: http://www.infrastrukturnyheter.se/2...gmiljardbelopp (švedų kalba).

        Comment


          #5
          Rugsėjo 24 dieną metro sistemos Fridhemsplan stotelę papuošė nauja, smart, meno instalaicija:



          tai yra žmonių srautų sparčiai augančiame Stokholmo regione tyrimo projekto dalis:

          Paskutinis taisė Silber418; 2012.10.01, 01:28.

          Comment


            #6
            Anksčiau bendroje metro temoje rašiau apie planą pratęsti mėlynąją liniją iki Nacka:

            Šiandien buvo patvirtintas Stokholmo metro sistemos (tunnelbana) plėtros planas, kuriame numatyti kai kurių linijų pratėsimo darbai. Pirmiausia, ruošiamasi pratęsti mėlynąją metro liniją iki Nacka. Šaltinis: http://www.dn.se/debatt/stockholmsde...jen-till-nacka.
            Lapkričio 29 d. vyks viešasis seminaras/debatai, kurio metu Stokholmo viešojo transporto kompanijos 'SL' ir miesto savivaldybės atstovai pristatys metro sistemos plėtros galimybių studiją.

            Šaltinis

            Preliminariai įvertinus Stokholmo metro sistemos plėtros į pietryčių pusę planą, labiausiai išskirta galimybė plėsti mėlyną liniją.
            Beje, šiuo metu mieste intensyviai plėtojamas tramvajų ir lengvojo geležinkelio sistemų tinklas.
            Paskutinis taisė Silber418; 2012.11.21, 09:17.

            Comment


              #7
              Senasis Stokholmo metro sistemos ir numatytos plėtros žemėlapis, 1965 m.:


              http://upload.wikimedia.org/wikipedi...kholm_1965.jpg

              Comment


                #8
                Stokholmo viešojo transporto kompanija 'Storstockholms lokaltrafik' ('SL') vykdo gyventojų apklausą dėl mėlynosios linijos pratęsimo alternatyvų iki Nacka.

                sl.se


                Siūlomos alternatyvos:

                Alt 1. Tunelis oloje po rytine Södermalm salos dalimi ir Sjöstaden;
                Alt 2. Tunelis po vandeniu tarp rytinės Södermalm salos dalies ir Sjöstaden;
                Alt 3. Linijos atšaka rytų kryptimi, po transporto mazgu;
                Alt 4. Linijos atšaka per Slussen su kai keliomis bendromis stotelėmis su žalia linija;
                (Alt 5.) kiti pasiūlymai.

                Taip pat siūlomos stotelių pozicijos alternatyvos:

                Kungsträdgården
                Slussen
                Medborgarplatsen
                Östra Södermalm
                Hammarby sjöstad
                Sickla
                Saltsjö Järla
                Djurgården/Skansen
                Nacka forum
                kita.

                Apklausą galima rasti: http://sl.se/tbananacka -> Gå direkt till enkäten.
                Paskutinis taisė Silber418; 2012.12.10, 16:11.

                Comment


                  #9
                  Metro traukinys Johanneshov transporto mazge:


                  Under the bridges by EnJork, on Flickr

                  Virš traukinio - kelias E4, po - lengvojo geležinkelio bėgiai.
                  Paskutinis taisė Silber418; 2013.01.24, 10:35.

                  Comment


                    #10
                    Štai tokie Stokholmo metro sistemos plėtros variantai turėtų būti prioritetiniais artimiausiu metu:

                    (c) dn.se

                    Šaltinis

                    Pakomentuosiu vėliau.

                    Comment


                      #11
                      Kai kurių stotelių dekoracijos:


                      Untitled by da.elesina, on Flickr




                      Untitled by da.elesina, on Flickr




                      Untitled by da.elesina, on Flickr


                      Untitled by da.elesina, on Flickr


                      Untitled by da.elesina, on Flickr




                      Untitled by da.elesina, on Flickr


                      Untitled by da.elesina, on Flickr


                      Untitled by da.elesina, on Flickr


                      Untitled by da.elesina, on Flickr


                      Untitled by da.elesina, on Flickr


                      Tunnelbana by Giannis@Suomi, on Flickr


                      Untitled by da.elesina, on Flickr




                      Tunnelbana by Cubilla Milan, on Flickr
                      Paskutinis taisė Silber418; 2013.02.25, 18:51.

                      Comment


                        #12
                        Vakar buvo paviešinti Stokholmo viešojo transporto kompanijos 'Storstockholms lokaltrafik' ('SL') vykdytos gyventojų apklausos dėl mėlynosios linijos pratęsimo alternatyvų iki Nacka rezultatai.
                        Daugiausiai žmonių balsavo už alternatyvą no.1: linijos atšaka per Slussen su kai keliomis bendromis stotelėmis su žalia linija (alt. 4). Tačiau, be pateiktų alternatyvų, daugelis pasiūlė tam tikrų korekcijų galimoms alternatyvoms (žr. žemėlapį).

                        (c) dn.se


                        Mėlynoji linija, greičiausiai, bus pratęsta per Slussen, tuomet pratęsta iki Södermalm salos pakraščio (su keliomis bendromis stotelėmis kartu su žakliąja linija) bei vėliau atskirta ir nukreipta rytų kryptimi. Metro linija įrengta tunelyje po uolėta Södermalm sala, o ties salos pakraščiu gali būti įrengta giliausia stotelė sistemoje (85 - 100 m. gylyje po žeme, beveik dvigubai giliau negu dabartinė giliausia).
                        Kiek vėliau bus paskelbti ekspertų atliekamos galimybių studijos rezultatai.

                        Daugiau informacijos: http://www.dn.se/sthlm/t-bana-via-so...le-locka-flest (švedų kalba).
                        Paskutinis taisė Silber418; 2013.03.13, 04:12.

                        Comment


                          #13
                          Kol kas realiausių planuojamo mėlynosios linijos pratęsimo alternatyvų atkrapoje tarp Kungsträdgården ir Södermalm salos schemos:



                          Žemėlapyje:

                          Stationsdjup - stotelės gylis,
                          Bottendjup ("-" till fast berggrund) - dungo gylis ("-" iki tvirto uolienų sluoksnio),

                          A Undervatensbro - povandeninis tiltas,
                          B Sänktunnel i muddrag/grävd ränna - iškastas požeminis tunelis,
                          C Bergtunnel plus 100 m. grävd tunnel - tunelis oloje (kristalinis pamatas) su 100 m. ilgio iškasto tunelio atkarpa,
                          D Bergtunnel - tunelis oloje (kristalinis pamatas).

                          Palyginimui, šiuo metu giliausia (66 m.) požeminė stotelė yra 1975 m. atidaryta Västra skogen, kurioje veikia ilgiausias metro eskalatorius Vakarų Europoje.
                          Paskutinis taisė Silber418; 2013.03.14, 01:45.

                          Comment


                            #14
                            Stokholmo viešojo transporto kompanija 'Storstockholms lokaltrafik' ('SL'), šį kartą kartu su Stokholmo grafystės apygarda, vėl organizuoja Stokholmo, Nacka bei Värmdö savivaldybių gyventojų apklausą dėl mėlynosios metro linijos pratęsimo alternatyvų (greičiausiai, iki Nacka) (pirmosios apklausos rezultatai pateikti čia). Remiantis anksčiau pateiktų alternatyvų populiarumu bei naujai paisūlytais variantais, rengiama nauja apklausa, kurioje galima pasirinkti vieną iš 8 alternatyvų:



                            Alternatyva 1. Tunelis kristalinio pamato sluoksnyje po Djurgården sala, rytine Södermalm salos dalimi bei Hammarby sjöstad gyvenamuoju rajonu,
                            Alternatyva 2. Skandinamas tunelis ant tvirto nuosėdų sluoksnio tarp rytinės Södermalm salos dalies ir Hammarby sjöstad,
                            Alternatyva 3. Skandinamas tunelis ant tvirto nuosėdų sluoksnio rytų kryptimi, dalį linijos sujungiant su dubliuojant su miesto centro apvažiuojamojo kelio atkarpa,
                            Alternatyva 4. Skandinamas tunelis ant tvirto nuosėdų sluoksnio su stotele Slussen,
                            Alterntyva 5. Skandinamasis arba tunelis kristalinio pamato sluoksnyje su atšaka per Henriksdal rajoną,
                            Alternatyva 6. Tunelis kristalinio pamato sluoksnyje po Skeppsholmen sala su linijos pratęsimu per rytinę Södermalm salos dalį ir Hammarby sjöstad,
                            Alternatyva 7. Linijos pratęsimas iki Gullmarsplan ir sujungimas su žaliąja metro linija,
                            Alternatyva 8. Linijos pratęsimas iki Orminge

                            arba pasiūlyti kitą alternatyvą, pvz. kombinuotą variantą.

                            Stokholmo, Nacka bei Värmdö savivaldybių prašymu šiuo metu vykdoma galimybių studija, kurios rezultatai bus paviešinti vėliau.
                            Galutinis sprendimas bus priimtas suderinus galimynių studijos bei gyventojų apklausos rezultatus.

                            Apklausą galima rasti: http://response.easyresearch.se/s.as...us&QID=3333277.
                            Paskutinis taisė Silber418; 2013.03.27, 23:22.

                            Comment


                              #15
                              Be to, kad sprendžiamas klausimas, kaip bus pratęsta mėlynoji metro linija, svarstomos galimybės sistemos plėtrai į/per naujai statomą rajoną Hagastaden (kuris yra tarp Stokholmo ir Solnos savivaldybių). Viena siūlomų galimybių yra visiškai naujos, oranžinės, linijos statybos (Miljöpartiet - Žaliųjų partijos pasiūlymas):

                              (c) dn.se


                              - naujosios linijos statybos paskatintų (naujų) gyvenamųjų rajonų plėtrą vakarų bei šiaurės vakarų kryptimi (jau šiandien planuojama statyti namus su 18 500 naujų butų domkinančioje teritorijoje),
                              - tolygiau pasiskirstytų keleivių srautai bei sumažėtų pagrindinės stotelės T-Centralen apkrova,
                              - kasdien linija galėtų keliauti apie 500.000 keleivių,
                              - projektą siūloma įgyvendinti etapais:

                              1 etapas: atkarpos tarp Liljeholmen ir Hagastaden tiesimas per Fridhemsplan;

                              2 etapas: atkarpos tarp Älvsjö ir Liljeholmen tiesimas;

                              3 etapas: atkrapos tarp Fridhemsplan ir Solvalla tiesimas.

                              Tiek Älvsjö, tiek Solvalla viešojo transporto terminaluose keleiviai galėtų persėsti į priemiesčio traukinius (pendeltåg, žemėlapyje: J).
                              Apytikslė viso projekto įgyvendinimo kaina ~30 mlrd. SEK (~12.6 Lt), o visi darbai (įskaitant porjektavimą ir kt.) būtų pabaigti, apytiksliai, per 10 metų.

                              Šaltinis: www.dn.se/sthlm/har-vill-mp-bygga-t-bana.

                              Siūlomas projektas yra Stokholmo metro sistemos plėtros ateityje plano dalis (alternatyva kol kas svarstomai galimybei pratęsti žaliąją liniją iki Hagastaden).
                              Paskutinis taisė Silber418; 2013.03.28, 19:45.

                              Comment


                                #16
                                Apie 2016 m. Stokholmo metro sistema bus automatinė. Neseniai buvo paskelbta, kad Stokholmo viešojo transporto kompanijos 'SL' užsakymu "Bombardier" gamykloje gaminami nauji C30 tipo sąstatai. Naujieji traukiniai bus talpesni bei bus valdomi nuotoliniu būdų (reikalui esant, juos gali valdyti ir mašinistas).
                                Metro sąstatų keitimas, pirmiausia, bus pradėtas raudonoje linijoje. 48 nauji traukiniai bus eksploatuojami šioje linijoje.
                                Taip pat palaipsniui keičiama metro sistemos signalų sistema.

                                Šaltinis: Självkörande tåg i tunnelbanan.

                                Comment


                                  #17


                                  Būsimų naujų metro vagonų C30 schema:



                                  Šaltinis: https://www.dropbox.com/s/fp6xhfuz7x...0%20130521.pdf.

                                  Comment


                                    #18
                                    Stokholmo grafystės Administracinė valdyba (Länstyrelsen) neužilgo priims sprendimą Stokholmo viešojo transporto sistemos plėtrai skirti 30 mlrd. SEK (12.1 mlrd. Lt). Tai maždaug pusė sumos, kuri bus skirta numatytai metro sistemos plėtrai į šiaurinę metropolio dalį (numatoma sistemos plėtra iki Täby bei atšakos tiesimas iki naujo Hagastaden rajono). Valdančiosios Moderatų partijos atstovo Torbjörn Rosdahl teigimu, sistemos plėtros darbai turėtų būti atlikti ne ilgiau negu per dešimt metų.

                                    Šaltinis: http://stockholmprojekt.blogspot.se/...-vill-dra.html (švedų kalba).
                                    Paskutinis taisė Silber418; 2013.06.03, 20:47.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sweco, MTR ir Skanska parengė Stokholmo metro sistemos plėtros planą. Žemiau pateiktame žemėlapyje matome dvi naujas linijas: geltoną bei oranžinę. Taip pat modifikuotos esamos žalia, raudona bei mėlyna linijos (pažymėti pakeitimai, įgyvendinus šiuo metu planuojamus darbus):

                                      (c) www.stockholm2070.se


                                      Žemėlapyje:

                                      S - tramvajų/lengvojo geležinkelio stotelės,
                                      J - priemiestinių traukinių stotelės.

                                      Daugiau informacijos: www.stockholm2070.se.
                                      Paskutinis taisė Silber418; 2013.06.30, 23:17.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tunnelbana ties Johanneshov transporto mazgu:

                                        Comment

                                        Working...
                                        X