Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. Rubikių - Utenos - Švenčionėlių - Lentupio siaurasis geležinkelis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Buv. Rubikių - Utenos - Švenčionėlių - Lentupio siaurasis geležinkelis

    Bandžiau atsekti buvusį siauruko ruožą nuo Rubikių iki Utenos. www.maps.lt ortofoto jis puikiai matosi. Taip pat ir šiaurės Aukštaitijos geležinkeliai: Biržai, Joniškėlis, Linkuva, Pakruojis ir t.t... Nežinau ar ten bėgiai dar yra, nes tie geležinkeliai pažymėti ir žemėlapyje.

    Nuo Pakruojo iki Radviliškio, kiek supratau, eina platusis geležinkelis (jeigu jis tebėra).

    #2
    Teko vartyti įdomų straipsnį apie siauruko perspektyvas. Jis buvo rašytas apie 1970-1980 m. (gaila, kad nėra tikslios nuorodos, reiks paieškoti ir nuskanavus įkelti į forumą). Pabandysiu atpasakoti ką ten perskaičiau.
    Jame rašoma, kad siaurojo geležinkelio eksploatacija nuostolinga - pajamos siekia apie 715 000 rub., o išlaidos 1 715 000 rub. Vadinasi jis visada buvo NUOSTOLINGAS, tačiau nežiūrint to jis sėkmingai veikė iki 1991-1999 m. ir Latvijoje iki pat dabar.
    Toliau kalbama apie perspektyvas: rekonstruoti siauruką ruože Švenčionėliai-Panevėžys - taip sudarant naują geležinkelio koridorių su Orša Baltarusijos Rytuose. Buvo atlikta dalis darbų - rekonstruotas ruožas Švenčionėliai-Utena, pradėtas bet nepabaigtas Utenos-Anykščių ruožas.
    Toliau kalbama apie Šiaulių-Biržų ruožą. Šis ruožas turėjo būti rekonstruotas keičiant geležinkelio kryptį nuo Radviliškio iki Pakruojo - tas ir buvo padaryta. Nurinktas Šiaulių-Pakruojo ruožas. Taip pat turėjo būti panaikintas Linkuvos-Petrašiūnų ruožas. Toliau nuo Biržų turėjo eiti link Krustpilio stoties Latvijoje sujungiant su Rygos-Daugpilio atšaka. Taip nuimant traukinių srautus nuo apkrautos Klaipėdos-Šiaulių-Daugpilio atšakos. Šiame ruože turėjo būti panaikinti Žeimelio-Joniškėlio-Panevėžio ruožai. Kas ir buvo padaryta - Žeimelio-Joniškėlio ruožas buvo likviduotas apie 1980 m.
    Realizavus šiuos planus Lietuvoje būtų buvęs gana tankus geležinkelio tinkas, padidėjusi Šiaulių kaip geležinkelio mazgo reikšmė ir atsirastų dar 1 naujas - Panevėžys.
    Tai neaišku ar gerai, kad šių planų nepavyko iki galo realizuoti. Plačiabėgis geležinkelis dar būtų pusiau veikęs jei būtų buvęs sujungtas su pagrindinėmis magistralėmis kaip kad buvo planuota arba ne.

    Comment


      #3
      Pakankamai ilgas straipsnis, todėl pateikiu tik nuorodą. Įdomu todėl, kad informacija labai paprastai ir aiškiai pateikta, viską supras net nesidomintis geležinkeliais:

      Siaurųjų Lietuvos geležinkelių istorinė apžvalga

      http://www.kontrastai.lt/?p=14332 (neveikia)
      Kita nuoroda http://www.straipsniai.lt/gelezinkeliai/puslapis/9807
      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment


        #4
        Anykščių - Utenos - Švenčionėlių - Lentupio siaurasis geležinkelis

        Parašė Inspiron Rodyti pranešimą
        Atnaujinu tema. Utenos geležinkelio stotis. Pirmas įspudis toks,kad cia senai niekas nesilanke,tiesa buvo viena mašina, tikriausiai budėtojo kokio.

        Atvaizdas


        Atvaizdas
        Fui, kokia tarybinė. Kaži, o kur buvo siauruko Panevėžys-Švenčionėliai stotis Utenoje?
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          #5
          Man rodos prie sankryžos kuri kertasi Anykščiai,Svedasai netoli auto turgaus, ten yra vandens bokštas, siauruko vagonas su bėgiais ir stoties pastatas berots.

          Comment


            #6
            http://utena.lt.aha.lt/fotogalerija_02_08.htm

            http://utena.lt.aha.lt/fotogalerija_12_30.htm

            taip,kad senoje vietoje atstatyti siauruka nepavyks...
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              #7
              Parašė Wycka Rodyti pranešimą
              Fui, kokia tarybinė. Kaži, o kur buvo siauruko Panevėžys-Švenčionėliai stotis Utenoje?
              Turiu mobiliake dar foto senosios stoties, reiks rytoj perkelt i kompa ir idet, fotografuota geguzes pabaigoj
              "I killed the Bank" - Andrew Jackson

              Comment


                #8
                savaitgali praleidau Anyksciuose. atsiradus laisvo laiko, sumasciau apziureti nepastatyto plataus gelezinkelio liekanas ir nuardyto siauruko ruoza. kelione viena, bet ispudzius teko skelti per puse - placiojo ir siaurojo gelezinkeliu.



                pakeliui link Anyksciu. kol keleiviai islipo parukyt, nubegau pasidairyti i Troskunu stoti.


                pervaza prie Troskunu stoties.


                "kvarco" aklakelis salia kelio Anyksciai - Troskunai. puskilometris nuo Anyksciu.


                po kvarco bokstu begiu nebera. smeli gabena sunkvezimiai.


                nuardyti begiai (ar bent dalis ju) sumesti i zole.

                vakare nulekem Utenon. kol draugai palikinejo pinigus maximoj, padariau keleta Utenos siauruko stoties nuotrauku.


                cia buvo Utenos stoties kelynas. dabar cia Kupiskio - Vilniaus plentas.


                siauruko dengtas vagonas prie buvusios stoties pastato.


                truputi apdeges jo vidus.


                uz sankryzos matoma imone kadaise aptarnaudavo siaurukas.
                ta diena tiek.
                Paskutinis taisė dariuks; 2009.07.14, 02:09.
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  #9
                  sekmadieni istaikiau laisvo laiko, susiradau pora pagalbininku nenumatytiem atvejam ir islekiau i zvalgyba.



                  siauruko pervaza Anyksciuose.


                  paskutine (tikekimes, neilgam) siauruko stotele.


                  cia baigiasi siaurukas - toliau matosi buvusi trasa. (tiesiai uz zenklo DEBEIKIAI 7)


                  bandome pavaziuot tuo buvusiu ruozu.


                  uz 300 metru - kliutis. kazkam statybom prireike zvyro. jungiu atbuline pavara.
                  Paskutinis taisė dariuks; 2009.07.14, 01:45.
                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                  Comment


                    #10
                    Parašė dariuks Rodyti pranešimą
                    vakare nulekem Utenon. kol draugai palikinejo pinigus maximoj, padariau keleta Utenos siauruko stoties nuotrauku.

                    Atvaizdas

                    cia buvo Utenos stoties kelynas. dabar cia Kupiskio - Vilniaus plentas.

                    Atvaizdas

                    siauruko dengtas vagonas prie buvusios stoties pastato.
                    Domina Utenos buvusi siauruko stotis. Ar galima kuo tikslesnį dabartinį jos adresą?
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      #11
                      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                      Domina Utenos buvusi siauruko stotis. Ar galima kuo tikslesnį dabartinį jos adresą?
                      Atvažiavus nuo Kupiškio pusės už pirmos reguliuojamos sankryžos kairėje matosi vandens bokštas ir vagonas.

                      Comment


                        #12
                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                        Domina Utenos buvusi siauruko stotis. Ar galima kuo tikslesnį dabartinį jos adresą?
                        Stoties g. 12 berods, neatsimenu tiksliai
                        "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                        Comment


                          #13
                          grize atgalios, kliuti aplenkiame zvyrkeliu. uz keliu kilometru pasiekiame buvusia pervaza.


                          zvilgsnis desinen - tai kelias is Rubikiu.


                          zvilgsnis kairen - kelias i Utena. perkastas.

                          netoliese randam nuvaziavima, kurio pasiekiame siauruko sankasa.



                          stai ji. atrodo, pravaziuoti imanoma.
                          P.S. perziurejes maps.lt, pamaciau,kad platusis jau cia eina siauruko vietoj.

                          uz kokio pusantro kilometro kelia pastojo suirusi vandens pralaida... is to strioko, kaip cia neistrigus, pamirsau ja nufotografuoti. labai pasidziaugiau, kad mano masina tokia maza - pavyko apsisukti
                          gryztant atgalios - pafilmavom:
                          http://www.youtube.com/watch?v=W_HAkHBnjdI


                          paskutine foto - vieta,kur siauruko ir placiojo gelezinkelio ruozas eina viena linija.

                          gal kas noretu prisijungt - mastau apie siauruko ruozo zvalgyba dviraciais...
                          Paskutinis taisė dariuks; 2009.07.14, 10:10.
                          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                          Comment


                            #14
                            Toliau Anykščių dar nebuvau su siauruku. Butų idomu ir tolimesni ruoža aplankyti. Tik gal ne su dviračiais, o su keturačiais motociklais. Toliau gali nulėkti.
                            Ne žodžiais, o darbais siauruką mylim!
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              #15
                              Vismantai, patikek, su dviraciu ten maziau rizikos. ten kur praeis pesciasis, prasines ir dvirati. o keturrati pernesti kazin, ar pavyktu. istrigtu ekspedicija ten pat, kur as su masina
                              pravaziuojamas tik sankasos virsus.
                              be to, dviraciais nuo Rubikiu iki Utenos butu gal 4val kelio i viena puse. pats tas dienos kelionei. reiktu gero oro, gero fotografo, na, gal kartais ir astraus kirvuko atsargai.
                              Paskutinis taisė dariuks; 2009.07.14, 10:08.
                              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                              Comment


                                #16
                                Dar kartą Švenčionėlių depas...



                                Gaila, tik kad iš tiesų neaišku , ką su juo daryti...

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                  Dar kartą Švenčionėlių depas...
                                  Gaila, tik kad iš tiesų neaišku , ką su juo daryti...
                                  Kiek "ant greitųjų" teko pastebėti, tuose buvusio depo pastatuose įsikūrė kas tik panorėjo: autoservisas, sandėliai, sunkiosios autotechnikos automobiliai, net laikraščio redakcija, tačiau daugelis patalpų vis dar tuščios (ar bent jau man taip pasirodė).
                                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                  Comment


                                    #18
                                    Konkrečiai šios patalpos priklauso liejyklai (neprisimenu kaip vadinasim, gal Velga ?)

                                    Comment


                                      #19
                                      Parašė udrius Rodyti pranešimą
                                      Dar kartą Švenčionėlių depas...

                                      Gaila, tik kad iš tiesų neaišku , ką su juo daryti...
                                      Kiek matosi iš nuotraukos, matyt turėjo apsisukimo ratą ar tik taip atrodo?
                                      "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                                      Comment


                                        #20
                                        taip, tikrai buvo, toje vietoje dabar pastatyta valgykla

                                        Comment

                                        Working...
                                        X