Nusprendžiau smulkiai aprašyti kiekvieną Berlyno U-Bahn liniją, bei pridėti fotografijų. Tad pasiruoškit, nuotraukų bus tikrai nemažai. Kartais gali pasitaikyti ne taip išverstų žodžių, nes mano vokiečių žodynas visiškai apgailėtinas, tad tenka į pagalbą pasitelkti vertimo programas.
Pradėkime nuo seniausios U1 linijos.
Linijos U1 tunelio pradžia yra Uhlando gatvėje (Uhlandstraße), žemiau žymiosios Berlyno miesto Kurfiursteno užtvankos (Kurfürstendamm). Kai 1913 m. buvo atidaryta sekcija į Vitenbergo aikštę (Wittenbergplatz), toje pačioje sekcijoje 1961 m. buvo pridėta papildoma stotis, kuri suteikė persėdimą į tais pačiais metais atidarytą naująją U9 liniją. Nolendorfo aikštės (Nollendorfplatz) stotyje U1 linija dalinasi 4 bėgių keliais su U3 ir U4 linijomis. Tarp stočių Nollendorfplatz ir Gleisdreieck liniją nutiesta viršutiniame lygyje (virš gatvės). Ši atkarpa pabaigta tiesti 1926 m. 1912 m. buvo rekonstruota triašė kelių sankryža, esanti Gleisdreieck stotyje. Po rekonstrukcijos, jinai tapo dviejų lygių geležinkelio kelių sankirta. Ši rekonstrukcija leido nutiesti tiesioginę liniją iš Kreuzberg į Vitenbergo aikštę (Wittenbergplatz). Nuo Gleisdreieck iki Varšuvos gatvės (Warschauer Straße) U1 linija nutiesta viršutiniame lygyje, pakeltame virš automobilių kelių. Ši atkarpa, kuri buvo atidaryta 1902 m. yra vadinama seniausia Berlyno metro linija. Įdomus faktas apie šią liniją: nuo 1961 m. iki 1995 m., kai Berlyno miestas buvo perkirstas siena, U1 linija buvo sutrumpinta iki Silezijos vartų (Schlesisches Tor).
Bendras linijos ilgis 8.9 km (3.1 km iš bendro ilgio linija driekiasi virš žemės). Linijoje iš viso yra 13 stočių.
Linijų sankirtos
Stotis | Kertančios linijos
Kurfürstendamm ->
Wittenbergplatz ->
Nollendorfplatz ->
Gleisdreieck ->
Möckernbrücke ->
Hallesches Tor ->
Kottbusser Tor ->
Warschauer Straße ->
Varšuvos gatvės (Warschauer Straße) stotis
Archyvinė medžiaga apie šią stotį
Istorinės stoties nuotraukos
Naudoti šaltiniai:
http://www.urbanrail.net/eu/bln/berlin.htm#links
http://www.untergrundbahn.de/u1.htm
Nuotraukų autoriai Andreas Titz ir Andre Loop
Pradėkime nuo seniausios U1 linijos.
Linijos U1 tunelio pradžia yra Uhlando gatvėje (Uhlandstraße), žemiau žymiosios Berlyno miesto Kurfiursteno užtvankos (Kurfürstendamm). Kai 1913 m. buvo atidaryta sekcija į Vitenbergo aikštę (Wittenbergplatz), toje pačioje sekcijoje 1961 m. buvo pridėta papildoma stotis, kuri suteikė persėdimą į tais pačiais metais atidarytą naująją U9 liniją. Nolendorfo aikštės (Nollendorfplatz) stotyje U1 linija dalinasi 4 bėgių keliais su U3 ir U4 linijomis. Tarp stočių Nollendorfplatz ir Gleisdreieck liniją nutiesta viršutiniame lygyje (virš gatvės). Ši atkarpa pabaigta tiesti 1926 m. 1912 m. buvo rekonstruota triašė kelių sankryža, esanti Gleisdreieck stotyje. Po rekonstrukcijos, jinai tapo dviejų lygių geležinkelio kelių sankirta. Ši rekonstrukcija leido nutiesti tiesioginę liniją iš Kreuzberg į Vitenbergo aikštę (Wittenbergplatz). Nuo Gleisdreieck iki Varšuvos gatvės (Warschauer Straße) U1 linija nutiesta viršutiniame lygyje, pakeltame virš automobilių kelių. Ši atkarpa, kuri buvo atidaryta 1902 m. yra vadinama seniausia Berlyno metro linija. Įdomus faktas apie šią liniją: nuo 1961 m. iki 1995 m., kai Berlyno miestas buvo perkirstas siena, U1 linija buvo sutrumpinta iki Silezijos vartų (Schlesisches Tor).
Bendras linijos ilgis 8.9 km (3.1 km iš bendro ilgio linija driekiasi virš žemės). Linijoje iš viso yra 13 stočių.
Linijų sankirtos
Stotis | Kertančios linijos
Kurfürstendamm ->
Wittenbergplatz ->
Nollendorfplatz ->
Gleisdreieck ->
Möckernbrücke ->
Hallesches Tor ->
Kottbusser Tor ->
Warschauer Straße ->
Varšuvos gatvės (Warschauer Straße) stotis
Archyvinė medžiaga apie šią stotį
Istorinės stoties nuotraukos
Naudoti šaltiniai:
http://www.urbanrail.net/eu/bln/berlin.htm#links
http://www.untergrundbahn.de/u1.htm
Nuotraukų autoriai Andreas Titz ir Andre Loop
Comment