Kauno Laisvės alėja sulauks naujo rūbo
Daina Skominienė, Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
2004 kovo mėn. 17 d. 16:54
Miesto vadovai, architektai bei kitų sričių specialistai rengiasi pagrindinės miesto gatvės - Laisvės alėjos rekonstrukcijai – specialistai žada, jog kauniečių pamėgta gatvė turėtų pasikeisti iš esmės, tačiau kurti jos naują rūbą bus pakviesti ir gyventojai.
Nusprendus pakeisti pasenusius Laisvės alėjos šviestuvus, pasirodė, kad reikia keisti ir stulpus, konstrukcijas, o tam būtina ardyti dalį grindinio. Tada ir nuspręsta imtis visos Laisvės alėjos remonto, neaplenkiant ir ją kertančių gatvelių.
“Mickevičiaus, Gedimino ir kitose tokiose gatvelėse galbūt reikėtų įrengti požemines gatves automobiliams, kad kuniečiai nekliudomi transporto galėtų vaikščioti šiomis centrinėmis gatvelėmis, kurios pėstiesiems ir skirtos”, - sako Kauno Urbanistikos ir architektūros skyriaus Centro seniūnijos architektas Rimgaudas Miliūkštis.
Architekto teigimu, prieš kadaise statant Laisvės alėją liko tarsi nebaigti jos galai, vedantys į niekur. Todėl siūloma už Įgulos bažnyčios statyti požeminę pėsčiųjų perėją, vedančią į kalną.
Tariamasi, kur Laisvės alėjoje turėtų atsirasti reklaminiai skydai, kur išdėstyti tualetus, ketinama sudaryti kioskų išdėstymo planą, diskutuojama, koks grindinys būtų tinkamiausias.
“Norėtume padaryti granitinį grindinį – jis būtų ne tik gražus, bet ir ilgaamžis”, - siūlo Kauno paminklinių pastatų, Senamiesčio gatvių or Laisvės alėjos atnaujinimo koncepcijai parengti darbo grupės narys Bronius Kučinskas, kadaise vadovavęs pirmosios Laisvės alėjos statymo darbams. B.Kučinskas siūlo centrinėje miesto gatvėje atidaryti jaunimo klubus, kavines.
Tam, kad gatvė atgytų kai kas siūlo joje įdiegti kokį nors transportą. Rekonstruoti Laisvės alėją ketinama taip, kad į vieną kompleksą susijungtų Žaliakalnio funikulierius, Prisikėlimo bažnyčia, Aleksoto funikulierius.
Tačiau, pasak darbo grupės vadovo Giedriaus Buinevičiaus, granitinis grindinys Laisvės alėją vargu ar papuoš. Jis yra brangus, be to, ne visai tinka pagal šios gatvės struktūrą. Tačiau, pasak Buinevičiaus, iš pagrindinės miesto gatvės garantuotai teks išsikraustyti didžiosioms parduotuvėms – vietoj jų čia turėtų atsirasti pramogai ir laisvalaikiui skirti objektai.
"Prekybinių plotų paskirtis tikrai keisis – bet tai miestui tik į naudą, galbūt nebeliks tiek daug batų parduotuvių, o jų vietoje atsiras laisvalaikiui skirti statiniai", - sako G.Buinevičius.
Vasaros pabaigoje savivaldybė ketina skelbti tarptautinį konkursą, į kurį kvies Lietuvos bei kitų šalių architektus pateikti siūlymus, koks turėtų būti naujas Laisvės alėjos veidas, nors gatvės neatpažįstamai keisti neketinama.
Šiemet planuojama drauge su visuomene spręsti, kokie šviestuvai bei medžiai turėtų puošti Laisvės alėją. Po architektų konkurso paaiškės ir kokie turėtų būti suoliukai, pastatų fasadai, kaip išdėstyti gėlynus. Kitais metais projektą jau ketinama įrašyti į biudžeto programą. Spėjama, jog projekto vertė sieks ne mažiau kaip 30 mln. litų.
Daina Skominienė, Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
2004 kovo mėn. 17 d. 16:54
Miesto vadovai, architektai bei kitų sričių specialistai rengiasi pagrindinės miesto gatvės - Laisvės alėjos rekonstrukcijai – specialistai žada, jog kauniečių pamėgta gatvė turėtų pasikeisti iš esmės, tačiau kurti jos naują rūbą bus pakviesti ir gyventojai.
Nusprendus pakeisti pasenusius Laisvės alėjos šviestuvus, pasirodė, kad reikia keisti ir stulpus, konstrukcijas, o tam būtina ardyti dalį grindinio. Tada ir nuspręsta imtis visos Laisvės alėjos remonto, neaplenkiant ir ją kertančių gatvelių.
“Mickevičiaus, Gedimino ir kitose tokiose gatvelėse galbūt reikėtų įrengti požemines gatves automobiliams, kad kuniečiai nekliudomi transporto galėtų vaikščioti šiomis centrinėmis gatvelėmis, kurios pėstiesiems ir skirtos”, - sako Kauno Urbanistikos ir architektūros skyriaus Centro seniūnijos architektas Rimgaudas Miliūkštis.
Architekto teigimu, prieš kadaise statant Laisvės alėją liko tarsi nebaigti jos galai, vedantys į niekur. Todėl siūloma už Įgulos bažnyčios statyti požeminę pėsčiųjų perėją, vedančią į kalną.
Tariamasi, kur Laisvės alėjoje turėtų atsirasti reklaminiai skydai, kur išdėstyti tualetus, ketinama sudaryti kioskų išdėstymo planą, diskutuojama, koks grindinys būtų tinkamiausias.
“Norėtume padaryti granitinį grindinį – jis būtų ne tik gražus, bet ir ilgaamžis”, - siūlo Kauno paminklinių pastatų, Senamiesčio gatvių or Laisvės alėjos atnaujinimo koncepcijai parengti darbo grupės narys Bronius Kučinskas, kadaise vadovavęs pirmosios Laisvės alėjos statymo darbams. B.Kučinskas siūlo centrinėje miesto gatvėje atidaryti jaunimo klubus, kavines.
Tam, kad gatvė atgytų kai kas siūlo joje įdiegti kokį nors transportą. Rekonstruoti Laisvės alėją ketinama taip, kad į vieną kompleksą susijungtų Žaliakalnio funikulierius, Prisikėlimo bažnyčia, Aleksoto funikulierius.
Tačiau, pasak darbo grupės vadovo Giedriaus Buinevičiaus, granitinis grindinys Laisvės alėją vargu ar papuoš. Jis yra brangus, be to, ne visai tinka pagal šios gatvės struktūrą. Tačiau, pasak Buinevičiaus, iš pagrindinės miesto gatvės garantuotai teks išsikraustyti didžiosioms parduotuvėms – vietoj jų čia turėtų atsirasti pramogai ir laisvalaikiui skirti objektai.
"Prekybinių plotų paskirtis tikrai keisis – bet tai miestui tik į naudą, galbūt nebeliks tiek daug batų parduotuvių, o jų vietoje atsiras laisvalaikiui skirti statiniai", - sako G.Buinevičius.
Vasaros pabaigoje savivaldybė ketina skelbti tarptautinį konkursą, į kurį kvies Lietuvos bei kitų šalių architektus pateikti siūlymus, koks turėtų būti naujas Laisvės alėjos veidas, nors gatvės neatpažįstamai keisti neketinama.
Šiemet planuojama drauge su visuomene spręsti, kokie šviestuvai bei medžiai turėtų puošti Laisvės alėją. Po architektų konkurso paaiškės ir kokie turėtų būti suoliukai, pastatų fasadai, kaip išdėstyti gėlynus. Kitais metais projektą jau ketinama įrašyti į biudžeto programą. Spėjama, jog projekto vertė sieks ne mažiau kaip 30 mln. litų.
Comment